13 Mart 2010 Cumartesi

SATEN KUMAŞTAN GÜL YAPIMI

MERHABA
umarım aşağıdaki resimler meraklısına yardımcı olur
önce 30*30 saten biraz sert yapılı bi kumaşımız lazım(2 ad. gül için)
köşesinden biraz katlıyoruz
tomurcuğu saracak 3tane yarım daire çiziyoruz(duvara asılan oda spreylerinin kapağı yeterli oluyor)
çizgilerden kesiyoruz
 kumaşı yine katlayıp kestiğimiz daireleri kumaşın üzerine yarleştirip,etrafından 1cm fazla olacak şekilde çizip kesiyoruz. isterseniz bu şekilde gülün katlarını arttırabilirsiniz.
tomurcuk için 10 cm boyunda 5cm eninde kumaş kesiyoruz
kestiğimiz dikdörtgen kumaşı ikiye katlayıp , ucunu üçken katlayın.
ve rulo yaparak dikin.
kestiğimiz dairelerin kesik olan yerinden başlayarak dikin.
1-1,5 cm kalacak şekilde büzün tüğümleyin.
hepsini buşekilde hazırlayın.
ve küçüklerden başlayarak tomurcuğun etrafına dikin.
bu şekilde her parca ,2 parcanın birleştiği yere gelecek şekilde dikin.
bu şekilde gülümüz hazır. isterseniz katlarıda artırıp açmış gül yapabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Emin ol benim çok işime yarayacak :)
    Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Süpersiniz, paylaşımınız için teşekkür ederim. Hazır yapılmışları görüyordum tanesi 1 TL idi(tabii kumaşı saten değildi) Acaba kendim yapsam kaça mal edebilirim diye düşünüyordum fakat nasıl yapılacağını bilmiyordum :) Bu güllere lastik takarak, kına gecelerinde eline kına yakan konuklara birer adet dağıtmak istiyordum :) (kına bulaşmasın diye ele takılacak) Hazır alınırsa 150 konuk olsa 150 Tl eder.
    Peki kendimiz yaparsak: 30*30 boyutunda kumaşdan 2 adet gül çıkıyor mu? bu durumda küçük bir hesap yapacak olursak: Kumaşın eni 90 cm. olsa 30 cm kumaş aldığımızda 6 adet gül yapabileceğiz demektir. Kumaşın metresi 8 Tl olsa 30 cm. kumaş 2,5 Tl gibi eder. Bu durumda 150 gül 60-65 TL eder. gayet iyi. tabi seçilecek kumaşa görede değişir fiyat.
    Gerçekten çok teşekkür ederim paylaşımınız için.
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...